Doporučené turistické a cyklistické trasy s upravenými studánkami

1. ONDŘEJNÍK – Trasa začíná u nádraží v Kunčicích pod Ondřejníkem, kde se u viaduktu nachází první upravená studánka. Zelená značka vede na chatu Solárka, odkud se pokračuje po žluté značce do sedla Ondřejníku. Kousek pod sedlem na žluté značce se nachází další studánka. Trasa pokračuje dolů a na křižovatce asfaltových cest se odkloňuje od žluté značky doleva a až nad Kunčice p.O. se drží neznačené vrstevnicové cesty. Na křižovatce této cesty s modrou značkou vedoucí na vrchol Skalka se nachází třetí studánka. Trasa konči u nádraží v Kunčicích p.O.

(cca 15 km – vhodná i pro trekingová kola)

1. POD STOLOVOU – Trasa začíná u nádraží v Kunčicích pod Ondřejníkem, vede směrem na Pustevny po zelené značce, první upravená studánka se nachází hned u viaduktu. Na rozcestí Vyrubanina trasa pokračuje doleva po neznačené vrstevnicové cestě na Šajtárky, kde lze navštívit druhou studánku. Po stejné cestě pokračuje trasa na Horní Čeladnou, kde se se u kapličky nachází známá studánka „Cyrilka“. Do Kunčic p.O. se trasa vrací po modré značce.

(cca 15 km -  vhodná i pro cestovní nebo trekingová kola)

1. SOLÁŇ – Trasa začíná na náměstí na Hutisku-Solanci, vede po zelené značce směrem na vrchol Tanečnice, na Zákopčí po cca 2,5 km se nachází u pomníku Charloty první studánka. Na hřebenu na rozcestí před Tanečnicí pokračuje trasa doleva po červené značce směrem na Soláň. Asi 1 km před sedlem Čarták, vpravo od svažující se cesty se nachází druhá studánka Ratkov . Ze Soláně trasa vede dále po červené na rozcestí Kotlová, kde se trasa stáčí doleva zpět na Hutisko po modré značce. Před vrcholem Kání (výhled na obec Hutisko) odbočíme ze značené cesty a po polní cestě vpravo od usedlosti u Kuběni dojdeme ke třetí studánce. Výlet můžeme po dalších 600 m ukončit na koupališti na Hutisku.

(cca 17 km – vhodné i pro horská kola)

1. BÍLÝ KŘÍŽ – Trasa začíná na Visalajích, po červené značce vede směrem na Bílý Kříž. První studánka se nachází přibližně v polovině cesty v místě Kotosčina, druhá přímo na Bilém Kříži. Trasa se po žluté značce kousek vrací, aby pokračovala doleva na Gruň, odtud po zelené značce doprava na Poledňanu, dále po žluté značce na Těšíňoky a po modré značce zpět na Visalaje. Třetí studánka se nachází asi 1 km před Visalajemi.

(cca 15 km – vhodné i pro horská kola)

1. KOZUBOVÁ – Trasa začíná na železniční stanici v Bocanovicích, po zelené značce vede na Malou Kykulu, kde na křižovatce s modrou značkou se nachází první studánka. Trasa pokračuje na Kozubovou a dále doprava po žluté značce, kde se před osadou Na Liščí nachází druhá studánka. Konec trasy je v Jablukově – Návsí.

(cca 14 km – vhodné i pro horská kola)

1. PALKOVICKÉ HŮRKY – Trasa začíná u přehrady Olešná, odkud vede po modré značce na Palkovické Hůrky. První studánka se nachází před křížením modré značky se silnicí Palkovice – Chlebovice. Za vrcholem Kubankov se nachází druhá studánka. Trasa končí na Hukvaldech.

(cca 11 km – vhodné i pro horská kola)